tisdag 27 april 2010

Kvinnor i trikåer

Eftersom jag vid det här laget har kommit ut som hobbydansös för merparten av min bekantskapskrets (jag! som åtminstone i tonåren var klunsigast i Sverige) går jag nu till nästa steg. Efter att hittills ha övat mina plieer och pas de bourreer i vanliga träningskläder stålsatte jag mig igår och inhandlade ett par trikåer. Man kan iaktta följande:

(i) Jag ser idiotisk ut, även fast jag också skaffade en topp som går en bra bit ner på höften.
(ii) Detta plagg är obligatoriskt om man vill se proffsig ut under klassen,
(iii) Trikåer är alltid ett bättre alternativ än jazzbyxor (ja, sådana finns fortfarande).

Jag klarade nästan hela min lektion utan att vingla eller glömma stegen! Nu är det bara att hoppas att det är sant att funktionalitet aldrig tappar stilen.

1 kommentar: